29 augustus Van Petronell Carnuntum naar Hainburg

Na 3 nachten op een van de saaiste kampings van deze reis, vanmorgen om 07:00 uur vertrokken om ca half 11 in Hainburg aan te komen. Ik was wel blij met deze kamping afgelopen vrijdag omdat het voor Juta absoluut te warm was om nog verder te gaan. En de plek was ideaal om een hittegolfje uit te zitten. Een plekje in de schaduw, een bank, een tafel, een frisdrank annex wijnautomaat en een koffieautomaat. Alsmede een winkel die ik nog net voor sluitingstijd kon verlaten met kaarsjes, kaas, worstjes en heel lekker brood. Alsmede fruit en kwark. Daarnaast een zeker interessante reconstructie van een Romeinse nederzetting met een tentoonstelling en een goed Restaurant. Wat wil een mens nog meer? Dit mens wil ook gezelligheid en goede gesprekken. Gelukkig trof ik telkens leuke mensen bij het restaurant zodat in ieder geval de maaltijden van goed gezelschap voorzien waren. Daarnaast heb ik met plezier een paar boeken gelezen. Juta deed deze luie dagen goed.

Vorige week zei iedereen dat het vanaf maandag weer frisser zou worden. De verwachting gisteren was nog altijd 29 graden. Ophouden twee dagen voor Bratislava zag ik niet zitten. En op dit stuk heeft elk stadje een Station. Zodat ik vanmorgen maar gewoon op pad ben gegaan. Om half 11 in Hainburg aangekomen en er blijkt een Gasthof met een klein kampeerveldje te zijn. Een kamer kost 67 euro ivm toeslagen voor alleen zijn en voor de hond. Ondanks het voorspelde onweer toch gekozen voor mijn supertentje. Dat stond voor 12:30 uur. En het Gasthof heeft een ontbijtbuffet vanaf 07:00 uur. Dit is eigenlijk mijn droomscenario een kampeerplekje met douche, toilet en ontbijt.

De toeristinformatie heeft een computer met internet vandaar dit blogje met foto´s. En ik probeer nu alle Duitse hoofdletters en dubbele nn en mm er weer uit te halen. Er is een Heuriger (wijngut met restaurantachtig iets erbij) om de hoek en de dame die het runt en ik hadden het vanmorgen al gezellig, daar ga ik zo uitgebreid eten. Als het gaat onweren, wacht ik net zo lang tot het droog wordt voordat ik naar mijn tentje verdwijn. Het plan voor morgen is wederom vroeg op en vanaf Hainburg met de boot naar Devin vanaf daar door het bos direct langs de Donau nog ca 8 km tot Bratislava.

Mijn to do list voor als ik weer eens Internet heb:

  • Is er een Camping in Bratislava?
  • Kan ik vanaf Bratislava met de boot terug naar Passau?
  • Wil ik in Augsburg verblijven of ga ik toch naar Lauterach en vanaf daar heen en weer naar Wurzburg
  • Kan ik nu alvast een trein vanaf Ulm naar Den Haag boeken?

En natuurlijk even kijken of de RDW mijn Auto nu eindelijk heeft uitgeschreven.

Over ikFloreer.nu

Ik ben een pelgrim en wil de effecten van pelgrimeren beschikbaar stellen voor iedereen die als een pelgrim wil leven en werken: open en in je kracht. Als je bewuster wilt leren sturen op passie, positieve energie, zingeving en persoonlijke groei. Vanuit bewustzijn over wat jouw idealen en krachten zijn, vind je antwoord op de vraag wat je prioriteit gaat geven en weet je wat je volgende stap is. Ben jij toe aan het vinden van jouw eigen weg?
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie